19.10.12

Tuntutan kentut

Kronologi Kes Tuntutan Saya


29.03.2012 Taklimat berkenaan Pakej Celcom di bilik sejuk beku tingkat 127 yang ditawarkan oleh C**om dibuat kepada lapisan pegawai melalui wakilnya iaitu Farah Wahida Ahmad Zulkfle (bukan nama sebenar), Account Manager C**om Axiata Berhad

05.04.2012 Memberi maklumbalas kepada En. Abdul Kibas (Ketua Bahagian Penternakan) mengenai pakej yang boleh diambil oleh pegawai
Saya telah memilih pakej C**om Biz Pi98 dengan kontrak 24 bulan. Phone model iPhone 4s – 32GB dengan harga USD 11,778.00

24.04.2012 Bayaran dibuat oleh saya kepada C**om melalui Maybank2u online sebanyak USD 11,778.00

25.04.2012 Resit dikeluarkan oleh C**om kepada saya yang diserahkan dengan tangan oleh Cik Farah Wahida Ahmad Zulkfle

17.05.2012 Emel dihantar kepada saya dan pegawai terlibat di atas kelewatan pihak C**om menyerahkan device kepada semua. mereka komunikasi pakai emel je maklumlah jauh..

22.05.2012 Berjumpa dengan En. Abdul Kibas untuk mengambil iPhone 4s yang telah dibayar.

23.05.2012 Menggunakan iPhone 4s

29.05.2012 En. Abdul Kibas berjumpa dengan saya menyatakan bahawa iPhone yang diberi adalah bukan model yang saya beli. iPhone diserahkan kepada saya adalah iPhone 4s – 16GB manakala saya beli adalah untuk iPhone 4s – 32GB
Saya menyemak perkara ini dan model yang diberi adalah iPhone 4s – 16GB.

30.05.2012 Saya telah emel permasalahan saya kepada Cik Farah Wahida Ahmad Zulkfle berkenaan dengan penggantian iPhone 4s – 32GB yang sepatutnya saya terima.
Daripada emel berkenaan menyatakan bahawa C**om telah menyerahkannya device berkenaan kepada En. Abdul Kibas melalui wakil yang dilantik oleh C**om iaitu SAMART i-MOBILE (MALAYSIA) SDN. BHD. (644138-V) kerana Delivery Order telah ditandatangani. Dalam masa yang sama En. Abdul Kibas menafikan bahawa dia tidak menerima device berkenaan. Farah Wahida telah forwardkan emel berkenaan kepada En. Raduwan Abd Maulud (ini nama sebenar)  melalui emelnya dwan@c**om.com.my

31.05.2012 Emel saya diforwardkan oleh Cik Farah Wahida kepada En. Raduwan Abd Maulud yang berbunyi :

Salam Boss,
Can we do anything to help my client?
Kesian gak kat dia.
Regards,
Farah Wahida Ahmad Zulkfle

06.06.2012 Saya telah memulangkan iPhone yang saya terima beserta memo kepada En. Abdul Kibas kerana device itu bukan milik saya.
Saya telah menghubungi Cik Farah Wahida tentang perkara ini.

08.06.2012 Saya telah SMS kepada Cik Farah berkenaan dengan kontrak saya dengan C**om adakah berjalan atau bagaimana sedangkan iPhone berkenaan saya tidak menerimanya
Dia memberitahu bahawa kontrak tetap berjalan. Untuk iPhone saya dia menunggu kata putus dari En. Raduwan Abd Maulud
Cik Farah mahu tolong kes ini.

15.06.2012 iPhone yang telah dikembalikan telah diserahkan kepada pegawai berkenaan. Kes iPhone saya masih menunggu approval dari En. Raduwan Abd Maulud. Jika ada apa-apa akan diberitahu kelak.
Saya minta beliau cuba selesaikan akhir bulan Jun 2012
Dia akan cuba katanya.

24 & 25.07.2012 Menelefon telefon bimbit (019-3782275) Cik Farah tetapi tidak berangkat
07.08.2012 Menelefon telefon bimbit Farah sekali lagi tidak berangkat
Menelefon di pejabatnya juga tidak berangkat. Disambungkan kepada En. Raduan. En. Raduan memaklumkan masih belum mempunyai apa-apa maklumbalas daripada syarikat yang membuat penghantaran iPhone untuk C**om. Beliau telah terima emel daripada En. Abdul Kibas. Kedua-dua pihak tidak mahu mengaku kesilapan.

Saya memfailkan tuntutan ke Tribunal Tuntutan Pengguna Shah Alam
Saya menuntut iPhone 4s – 32GB dan kos kerugian yang dialami saya.

Yang Benar,



……………………………

AHTOK ASTAKONA
Vokalis Kumpulan
Tulang Anjing Hitam Pekat

1 comment:

whyza said...

Merujuk kepada perkara di atas, saya ingin membuat tuntutan sendawa terhadap ahtok astakana, tulang anjing hitam pekat.

2. Saya nikah dah 3 bulan, tapi gambar soft copy majlis tunang saya masih belum dapat lagi. Dengan sebab itu, saya ingin menuntut nya lagi.... tok o tok.....mana gambar...,

Sekian, tuntutan sendawa saya

Puan haiza