13.10.08

Volvo BJD 2223

Satu pagi. Gua berhenti dalam kereta. Tunggu lampu isyarat bertukar. Dari merah ke hijau.

Tengah sedap-sedap gua layan radio dalam kereta.


Gedegang!!!!!


Kontol! Gua pandang cermin belakang. Gua buka pintu kereta. Gua turun.

Apahal?! Buta kayu ke hape? Sape nak ganti ni...!?

Maaf encik! Sa sa saya tak sengaja. Saya tak sengaja. Saya tak sengaja.

Gua pun hangin satu badan. Dah langgar orang boleh cakap tak sengaja. Apa? Kau gentel pelir ke dalam kereta sampai langgar kereta cute aku.

Owh, saya pun tak sengaja menyatakan, keseluruhan ganti rugi harus dibayar oleh encik sepenuhnya.


P/s :
Kepada sesiapa yang mengenali atau mempunyai pertalian darah atau berjiran atau rakan sekerja atau pernah berurusan dengan Mohd Shafuan Bin Abd Samad (Pengurus, Jabatan Logistik & Pengurusan Harta). Bekerja di alamat No 6, Solok Waja 1, Bukit Raja 41050 Klang, Selangor.

Sila sampaikan pesan pada dia. Jangan membatukan diri. Dan buat bodoh je ye! Kalau kita tak jumpa di dunia. Kita akan jumpa di akhirat kelak.

Sesungguhnya satu hari di dunia bersamaan seribu hari di akhirat.


.

7 comments:

Si Kachak Suparjo said...

Wah,
pangkat kemain lagik, bab nak bayar mcm haremmmm.


Bontot ko ok x tok?

padelkopak said...

jahanam la kete ko!!!volvo keras parak beb....

Si Kachak Suparjo said...

Tok,

klu aku chai no 2223 tu, nak share x?


ha ha ha.

hanafana said...

uhukss..simpati..
abis..cane ngan ketE??
tak selesaikan tang tuh kee??

tasikmerah said...

tok, p cari dia kat opis tu...

ah tok said...

Info menggembirakan. En. Shafuan bila dihubungi menyatakan kerelaannya untuk membayar balik segala kerosakan yang menyebabkan pelanggarannya. Terima kasih En. Shafuan.

rudy bluehikari said...

Nasib baik dia nak byr. Alhamdulillah. Adoi carutan kau...jawa sangattttt! ahahahaha...tunjukkat diri sendiri.