17.10.08

Beraya di Bandaraya : Menghadap TV sampai hari raya ke enam belas

Tiap-tiap pulang dari kantor. Gua kena layan Afiqah & Afifah layan DVD Upin dan Ipin. Gua cakap pada mereka, eh, korang tak jemu-jemu ke asyik tengok dok ulang lapan puluh ratus kali.

"Bertuah ahtok..." mereka jawab.

Inilah pengaruh rakan sebaya. Asal balik je tengok Upin. Asal balik je tengok Upin. Asal Upin je tengok balik.

"Betul betul betul..." mereka kata.

Alahai... [Asslamualaikum... Ahtok oh Ahtok.]
SMS masuk dalam telefon genggam gua. Tanpa gua sedari, gua juga dah terpengaruh dengan Upin dan Ipin.

Jadi, gua tak boleh salahkan mereka. Gua juga tak boleh salah gua.
Gua sokong animasi tempatan beb!


.

11 comments:

alif-mikail said...

Upin dan Ipin tu my favourite bai!

Awas aok!

Lynn Saleh said...

sama ah mcm anak abg aku. sampai dh leh hafal dialog sume. aku pun layan gak...hehe

Si Kachak Suparjo said...

Betul betul betul!

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

jika org tempatan tak tgk katun tempatan sapa nak tengok..nak harap org Amerika?...jgn harap kut ah tok noooo.

padelkopak said...

best sgt ke citer die?gua x penah tgk pon...

o-y-e-t-t said...

td pun anak buah wa dok crite pasal upin dan ipin...yg wa tau ipin tu nama bapak si bajoo

l.i.f.e said...

hahaha...henphone encik suami pun sudah tukar nada deringnya akibat dari katun ini...betul betul betul, boleh boleh boleh, bagus bagus bagus....haihhhhhhh

Danielle_Corleone said...

TV. TV. Kenapa ada TV ketika hari raya. hahaha.

en_me said...

layan upin ipin larr fulakks..

tasikmerah said...

bagus yek? nak kena layan jugak lah ni....

:)

ah tok said...

alif-mikail,
baguslah

lynn saleh,
zass layan!

Suparjo,
Ermmm...

Cikgooden,
Setuju!

Padelkopak,
Cepat gi tgk!

Oyett,
Budak-budak tak pandai cakap bohong

life,
ikut peredaran masa

daniele,
nak buang boleh gak.

en_me,
layan...

tasikmerah,
bagus banget

.